avec Crigthon le concepteur de la Norton rotative ,il était ingénieur chez Norton.
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General Specification
This NRV-588 has an advanced, up-to-date technical specification using computers to control all operations, but the general configuration is as follows:
Engine 588cc twin-rotor Wankel type
Fuel injected, direct spray into both bell mouths
Fully variable intake tract to peak maximum torque between 8000-11,000rpm
Electric water pump
Ducted fan air cooling for rotors
Fly-by-wire throttle
Power Projected at 170 BHP @ 11,500 RPM
Max torque 80 Ibs ft, at variable rpm
Chassis Twin spar aluminium, by Spondon Front Suspension Ohlins upside-down fork Rear Suspension Ohlins specially made long-stroke single-sided direct connection unit Brakes AP Discs with radial mounted front callipers and rear 2 piston brake calliper. Wheels Dymag 16.5in Tyres Dunlop Weight 130kg (dry)
race
grt21 a dit :
pour la course j'ai entendu dire que la trapanelle n'a pas réussi à boucler un tour ...
c'est dommage
Il n'y a pas de mythe cassé puisque c'est cette moto qui a gagné le TT dans la catégorie formule one sénior en 1992 .
Celle ci est la version actualisée ,frein suspensions ,injection électronique et admission variable .
Pour ce qui est de la panne ,c'est une panne électronique après seulement 8 miles ,l'électronique c'est bien ou mal !!!!